wij zijn serif

De naam Serif betekent letterlijk schreef. Je hebt het vast weleens zien staan achter de naam van een lettertype. Lettertypes met schreef hebben dwarse lijntjes aan de uiteinden van de letters vastzitten, waardoor het effect ontstaat dat er binnen bepaalde strepen (of schreven) wordt geschreven. Net zoals je vroeger op school hebt geleerd te schrijven. Bekende serif-lettertypes zijn Times New Roman of Garamond. Vaak worden deze lettertypes als sierlijker en formeler gezien. Lettertypes zonder schreef (sans serif) zijn bijvoorbeeld Calibri en Arial. Deze lettertypes ogen vaak strakker en zakelijker. Het woord serif is dus van groot belang binnen de typografie en grafisch ontwerp. Daarnaast verwijst het woord direct naar de kunst van het schrijven. Kortom, Serif omschrijft onze diensten in één woord.

wij zien het zo
Wij geloven in de kracht van eigenheid: in alles wat je doet dicht bij jezelf blijven, dus ook in je communicatie. Dit is dan ook onze eerste kernwaarde. Wij passen dit toe op onszelf en willen jou helpen dit ook toe te passen binnen jouw onderneming. Eigenheid bevordert namelijk geloofwaardigheid. Als klanten je geloven, zullen ze positiever denken over jouw product of dienst. Het geeft ze een vertrouwd gevoel als de manier van communiceren past bij jouw onderneming. Zo kom je nóg overtuigender over.

Onze tweede kernwaarde is interesse. Wij zijn benieuwd naar jou of jouw organisatie, naar wat je te bieden hebt én naar jouw doelgroep of publiek. Goede communicatie is namelijk niet alleen geloofwaardig, maar moet ook toepasselijk zijn op jouw klant. Door ons te verdiepen in de leef- en belevingswereld van de (beoogde) afnemers, kunnen we achterhalen hoe we hen het beste kunnen aanspreken. Door dit facet mee te nemen in je communicatie, zal je het bereik van jouw boodschap vergroten.

Ten derde gaan en staan wij voor deskundigheid. Met deze kernwaarde laten wij enerzijds zien wat jij van ons werk kan verwachten: hoge kwaliteit maatwerk van jouw specialist in grafisch ontwerp en tekst. Daarnaast vinden wij het belangrijk dat jij ook deskundigheid uitstraalt naar jouw klanten. Hier helpen we graag bij.

Ten slotte willen we onszelf en jou blijven verrassen met onze diensten. Hiervoor gaan we soms over de schreef – buiten de lijntjes – waarbij we natuurlijk altijd binnen jouw grenzen blijven om de eigenheid te waarborgen.

abby scholman

Kunstzinnig meesterbrein

Abby ademt Adobe en verdiept zich graag in de geschiedenis van kunst. Daarnaast is ze kattenfanaat én dog mom. Nadat ze stopte met werken bij reclamebureaus, is ze nu het kloppend hart van Studio Serif.

"Ik vind het geweldig als klanten enerzijds verrast zijn door mijn werk en als ze zich er anderzijds toch mee kunnen identificeren. Als ze denken: ‘wauw, dit past echt bij mij!’ Daar word ik enthousiast van."

luuc den toom

Creatief partner

Luuc bemoeit zich graag met klanten en met het creatief proces én hij schrijft teksten. Verder houdt hij van goede muziek, vintage interieur en toetsinstrumenten. Hij kan erg kritisch zijn op de details, maar zorgt ervoor dat hij het grote geheel niet uit het oog verliest.

"Ik streef ernaar om communicatie zo te maken dat de boodschap helder overkomt én prikkelt om actie te ondernemen. Openheid en eerlijkheid zijn daarin voor mij van essentieel belang."

kun jij ons goed gebruiken?

Voor je het weet heb je contact met Abby. Soms mag Luuc de telefoon aannemen. Geen nood, hij kan je ook goed helpen. Een mailtje sturen kan natuurlijk ook!

Studio Serif is gevestigd in
Stadsregio Rotterdam.

aanmelden voor nieuwsbrief

Op de hoogte blijven? Schrijf je in voor onze nieuwsbrief.

aanmelden
contact

+31 6 20 22 38 53
info@studioserif.nl
studioserif.nl

algemene voorwaarden
privacy statement